Reisverslag september 2019 - Hampshire en het eiland Wight

Mooi kustgebied op het eiland Wight, Engeland

Samenvatting

Lees hier een verslag van een reis door enkele mooie streken in Zuid Engeland. Lees en bekijk foto's van het South Downs National Park bij Petersfield in Hampshire, de natuurlijke Chichester Harbour in West Sussex, de bosrijke Surrey Hills, verschillende gebieden op het eiland Wight dat pal voor de kust ligt en ook nog Winchester, één van de mooiste stadjes die ik ooit in Engeland gezien heb. De oversteek naar het eiland hoeft slechts een minuut of 20 te duren als je als voetpassagier meegaat. Met de auto duurt het iets langer. Tijdens de reis heb ik zes wandelroutes vastgelegd maar daarnaast ook het badplaatsje Shanklin, het koninklijke Osborne House en de prachtige kathedraalstad Winchester verkend. De reis begint en eindigt met een overnachting in Londen omdat ik per trein vanuit Nederland naar Engeland ben gereisd. Ik heb niet echt iets bezocht toen ik in de hoofdstad was, vandaar dat ik geen verslag van die dagen gemaakt hebt. Het reisverslag begint dus op dag 2.

Je kunt dus zes wandelroutes vinden in dit reisverslag. De eerste gaat vanuit het leuke stadje Petersfield door het Queen Elizabeth Country Park en vervolgens door een open landschap in de South Downs naar Rowlands Castle. De tweede gaat van het kathedraalstadje Chichester in West Sussex naar het kleine stadje Emsworth in Hampshire. Die wandeling gaat door de Chichester Harbour AONB, het minst bebouwde stuk land aan de Engelse zuidkust. Route nummer drie is een rondwandeling vanuit het stadje Haslemere en langs twee van de beste viewpoints in de bosrijke Surrey Hills. De overige wandelroutes vonden plaats op het eiland Wight. De eerste van en naar Shanklin door het heuvelachtige binnenland, over de Ventnor Downs en terug via het kustpad. De tweede over het Isle of Wight Coast Path van Ventnor naar Niton. De laatste wandeling vond plaats in één van de bekendste wandelgebieden, namelijk het noordwesten van Wight. Daar vind je mooie krijtrotsen en zandkleurige kliffen. Die route gaat via Freshwater, Alum Bay en de bekende Needles.

Veel plezier met lezen! Wie ook een dergelijke reis wil maken, kan altijd een plan op maat aanvragen.

Reisverslagen per dag

South Downs in Hampshire Chichester Harbour Surrey Hills Shanklin Steephill Cove Osborne House Headen Warren groen vlak Winchester
→ Terug naar overzicht van reisverslagen

© 2012-2024 — Groot-Brittannië Liefhebbers